ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ

Κάνοντας ακρόαση στη συχνότητα του Συλλόγου Ραδιοερασιτεχνών Σερρών ακούσαμε την ανακοίνωση πως σε λίγη ώρα και για κάποια λεπτά της ώρας, στις 1:37 ακριβώς 20 μαθητές από επτά Δημοτικά Σχολεία του Περιστερίου θα είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για οκτώ περίπου λεπτά με τους αστροναύτρες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ΙSS) την ώρα που θα περνούσε πάνω από τη χώρα μας. Τρεις φορές τον χρόνο περνάει ο δορυφόρος επάνω από την Ελλάδα, σε απόσταση περίπου 372.000 χιλιομέτρων από τη Γη. Πραγματικά αυτό συνέβη και για ένα περίπου δεκάλεπτο ακούγαμε τον αστροναύτη από συχνότητα των VHF του αναμεταδότη του Συλλόγου Ραδιοερασιτεχνών Ν. Σερρών να μιλάει και να εξηγεί στα παιδιά τις συνθήκες που βιώνουν στο διάστημα, τον τρόπο ζωής τους αλλά και εργασίας τους. Πραγματικά ήταν μια εκπληκτική εμπειρία όχι μόνο για τους μαθητές που συνομιλούσαν αλλά σίγουρα και για όλους τους ραδιοερασιτέχνες που είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε αυτή τη συνομιλία. Μείναμε καρφωμένοι όλοι μέχρι τη στιγμή που η φωνή εξασθένησε και σιγά σιγά χάθηκε. Όλα αυτά συνέβησαν στις 16 Μαρτίου.
Για να πούμε λίγα περισσότερα στοιχεία για την υπέροχη αυτή προσπάθεια προετοιμάστηκε με ιδιαίτερη προσοχή και χρειάστηκε εξαιρετικός συντονισμός για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία αφού το πέρασμα του δορυφόρου κράτησε τόσο λίγα λεπτά. Η οργάνωσή της διήρκησε περίπου δύο χρόνια από τη στιγμή που η ΝΑSΑ δέχτηκε την αίτηση των ελληνικών σχολείων. Την πρωβουλία ανέλαβε η διαμερισματική σύμβουλος Περιστερίου και πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 18ου Δημοτικού Σχολείου της περιοχής, κυρία Αθηνά Δαφνομήλη, σε συνεργασία με την Ενωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών. Κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ετών έπρεπε να συντονιστούν η ΝΑSΑ, η Διεθνής Διαστημική Επιτροπή, η Ελληνική Αστρονομική Ενωση, το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι διευθυντές και οι γονείς επτά δημοτικών σχολείων.
Τα παιδιά που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα κληρώθηκαν και παρακολούθησαν πρώτα σεμινάρια από την Ελληνική Αστρονομική Ενωση, για τα οποία ενημερώθηκε η ΝΑSΑ καθώς τα θεωρούσε απαραίτητα. Η συνομιλία τελικά στέφθηκε με επιτυχία καθώς ο αμερικανός αστροναύτης και ραδιοερασιτέχνης Τίμοθι Κρίμερ μιλούσε στους μικρούς μαθητές μέχρι που η φωνή του χάθηκε καθώς ο δορυφόρος ολοκλήρωσε την πορεία του πάνω από τη χώρα μας. Μπορείτε βέβαια εύκολα να αντιληφθείτε τον ενθουσιασμό των μικρών μαθητών.
Τα παιδιά απηύθυναν τις ερωτήσεις τους στους αστροναύτες στα αγγλικά. «Μιλούσαμε με τη ΝΑSΑ σχεδόν κάθε μέρα το τελευταίο χρονικό διάστημα» είχε πει ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών κ. Σ.Βατικιώτης . «Μάλλον μας λείπουν μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης...» .
Οι 20 ερωτήσεις των παιδιών προς τους αστροναύτες 
1 Το όνομά μου είναι Αναστάσιος. Οταν κάποιος ταξιδεύει σε μια άλλη χώρα συνήθως λέει ότι η χώρα του είναι η πιο όμορφη. Ταξιδεύοντας στο Σύμπαν πιστεύετε ότι ο πιο όμορφος πλανήτης είναι η Γη;
2 Το όνομά μου είναι Αλέξιος. Γνωρίζετε ότι οι πλανήτες έχουν τα ονόματα των αρχαίων ελλήνων θεών; Πώς αισθάνεστε τώρα που επικοινωνείτε με τη χώρα των δώδεκα θεών του Ολύμπου;
3 Το όνομά μου είναι Δήμητρα. Πώς οι κλιματολογικές αλλαγές θα επηρεάσουν τη Γη στο μέλλον;
4 Το όνομα μου είναι Βιβή. Είναι δύσκολη η δουλειά ενός αστροναύτη;
5 Το όνομά μου είναι Σταμάτης. Ποιες είναι οι απαραίτητες προετοιμασίες προτού απογειωθεί ένα διαστημόπλοιο;
6 Το όνομά μου είναι Εύη. Θα ζούσατε για πάντα στο Διάστημα ή στη Σελήνη;
7 Το όνομά μου είναι Ηλιάνα. Ποια είναι τα απαραίτητα προσόντα για κάποιον που θέλει να γίνει αστροναύτης;
8 Το όνομά μου είναι Χαρά. Γιατί αποφασίσατε να γίνετε αστροναύτης;
9 Το όνομά μου είναι Ελένη. Υπάρχει μόλυνση στο Διάστημα;
10 Το όνομά μου είναι Γεωργία. Θα θέλατε μαζί σας την οικογένειά σας;
11 Το όνομά μου είναι Κυριάκος. Μπορεί το Διάστημα να μας διδάξει πώς να σώσουμε τη Γη;
12 Το όνομά μου είναι Λίνα. Πώς είναι δυνατόν το οξυγόνο σας να μην τελειώνει ποτέ;
13 Το όνομά μου είναι Αγγελική. Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας;
14 Το όνομά μου είναι Ελενα. Εχετε δει μια «μαύρη τρύπα» στο Διάστημα;
15 Το όνομά μου είναι Πάνρακ. Πώς νιώθετε κατά τη διάρκεια της απογείωσης;
16 Το όνομά μου είναι Αλίκη. Πώς και πού κοιμάστε;
17 Το όνομά μου είναι Κώστας. Τι θέμα έχει η έρευνά σας; Είναι δύσκολη;
18 Το όνομά μου είναι Κατερίνα. Τι θα κάνετε αν ένα ατύχημα συμβεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό;
19 Το όνομά μου είναι Σωτήρης. Πώς μοιάζει η Γη από το Διάστημα;
20 Το όνομά μου είναι Αλέξανδρος. Τι επιπτώσεις έχει η μηδενική βαρύτητα στο σώμα σας;

-----SV7 ERT-----

ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ (ΙSS) ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ 
ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΝΑΣΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

AΣ ΔΟΥΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ


Next Post Previous Post
Τα πάντα για Sports, culture, Art, Life, Hot
και πολλά άλλα !!!

www.panseraikos.gr