Μάλιστα η νέα γενιά έχει αυξήσει το χρόνο παραμονής στη σελίδα αποτελεσμάτων από 10-12 σε 12-17 δευτερόλεπτα. Οι παλιοί συνήθιζαν να πληκτρολογούν απευθείας τη διεύθυνση που θέλαν παρακάμπτοντας αρκετές φορές τις μηχανές αναζήτησης. Οι νέοι όμως όχι μόνο έχουν ως σημείο εκκίνησης το Google αλλά το χρησιμοποιούν για να κάνουν τις επισκέψεις τους στα site, πληκτρολογώντας τη λέξη facebook για παράδειγμα αντί να εισέλθουν απευθείας στο www.facebook.com.
Στο παρόν άρθρο θα δούμε μερικούς χρήσιμους τρόπους για να βρούμε ότι ψάχνουμε εύκολα, γρήγορα και σαν experts.
1. Αναζήτηση εντός συγκεκριμένης σελίδας με το τελεστή site:
To site: μας επιτρέπει να εμφανίσουμε αποτελέσματα που προέρχονται μόνο
από τη σελίδα που θα ορίσουμε. Προσθέτοντας έναν όρο αναζήτησης εμφανίζουμε σελίδες από το website που ορίσαμε οι οποίες περιέχουν τον όρο αναζήτησης είτε στο περιεχόμενο είτε στο τίτλο τους. Αν δεν εισάγουμε κάποιον όρο αναζήτησης τότε θα μας εμφανιστούν όλες μα όλες οι σελίδες που υπάρχουν καταχωρημένες στο ευρετήριο της Google.
2. Αναζήτηση συγκεκριμένου τύπου αρχείο με το file type:
Όταν χρειαζόμαστε αποτελέσματα μόνο από pdf ή doc για παράδειγμα, τότε πρέπει να εισάγουμε την εντολή "filetype: pdf" για να πούμε στη μηχανή πως ψάχνουμε για το συγκεκριμένο τύπο αρχείου μόνο.
3. Ακριβής αντιστοίχιση φράσης με τα εισαγωγικά (αγγλικό πληκτρολόγιο)
Τυλίγοντας το κείμενο ή τη φράση με τα αγγλικά εισαγωγικά τότε έχουμε τη δυνατότητα να αναζητήσουμε σελίδες που περιέχουν ακριβώς αυτή τη φράση/κείμενο. Καταλαβαίνετε πως είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο για να βλέπουμε που αλλού έχει εμφανιστεί το περιεχόμενο μας.
4. Χρησιμοποιώντας το (-) για καλύτερο φιλτράρισμα αποτελεσμάτων
Οτιδήποτε τοποθετηθεί μετά την παύλα αφαιρείται από τις σελίδες αποτελεσμάτων. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να προσδιορίσουμε καλύτερα αυτό που θέλουμε όταν υπάρχουν πολλά μη σχετικά αποτελέσματα.
5. Αντιστοίχιση όρου αναζήτησης με τίτλο σελίδας με το intitle:
Προτού εκτελέσουμε αναζήτηση βάζουμε τον τελεστή "intitle" χωρίς να μεσολαβήσει κενό όπως φαίνεται στην εικόνα. Αν θέλουμε απόλυτη αντιστοίχιση (δηλαδή όλες οι λέξεις που αναζητήσαμε να εμφανίζονται στο τίτλο) τότε δεν έχουμε παρά να αλλάξουμε το "intitle" σε "allintitle". Να αναφερθεί πως για όποιον θέλει ο όρος του να υπάρχει στη διεύθυνση URL μπορεί να δοκιμάσει τοντελεστή "inurl" /"allinurl".
6. Εμφάνιση σελίδων που αναφέρονται σε συγκεκριμένη διεύθυνση με το link:
Ο όρος link αποτελεί τον πιο αμφιλεγόμενο τελεστή διότι συχνά ή μάλλον τις περισσότερες φορές επιστρέφει μη έγκυρα/σχετικά αποτελέσματα. Έχει σημασία να συμπεριλάβουμε το σύμβολο της αφαίρεσης που είδαμε στο νούμερο 4 για να μη μας επιστρέψει τις δικές μας σελίδες. Θα μπορούσε να είναι το πιο ισχυρό εργαλείο αναζήτησης όμως η google επιτηδευμένα έχει επιλέξει να μην το αξιοποιήσει. Έτσι όποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά να παρακολουθούν την ανταλλαγή links ανάμεσα στα websites καταφεύγουν σε πληρωτέα επαγγελματικά προγράμματα παρακολούθησης.
7. Εμφάνιση σχετικών σελίδων με το related:
Να σημειωθεί πως οι σχετικές σελίδες που εμφανίζονται είναι συνήθως γνωστά site και όχι τόσο εναλλακτικά. Επίσης δε θα πρέπει να αφήσετε κενό μετά το related: διότι έτσι η αναζήτηση θα είναι μη έγκυρη.
8. Μετατροπές νομισμάτων και μονάδων με τη λέξη convert
Μπορούμε να ζητήσουμε από την αναζήτηση να μας κάνει απλές χρήσιμες μετατροπές όπως τη μετατροπή θερμοκρασιών, χρόνου, βάρους, συχνότητας, κατανάλωσης καυσίμων και άλλα. Πάντα πρέπει να εισάγουμε τη λέξη κλειδί "convert" πρώτα.