ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ


Την Τετάρτη 3/03/2010 το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων Αθανάσιος Κασακόγιας του Δημοτικού μεγάρου Νιγρίτας ο σχολικός σύμβουλος κ. Βαγενάς Αναστάσιος της 5ης Περιφέρειας Δ.Ε.Ν. Σερρών διοργάνωσε επιστημονική ημερίδα με θέμα «Ο εκπαιδευτικός ρόλος των μουσείων».
Εξαιρετικές πληροφορίες έδωσαν στις εισηγήσεις τους ο κ. Βαγενάς Αναστάσιος-σχολικός σύμβουλος,
κ. Γκιβρέκη Μαρία-δασκάλα του Δ. Σχολείου Μαυροθάλασσας, Φωτεινή Παπαντωνίου-επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευσης του Α.Π.Θ, Κίκυ Κερτεμελίδου-Αρχιτέκτων, μουσειολόγος. Εκ μέρους του Πολιτιστικού Τερπνής εκτενή αναφορά έκανε η νηπιαγωγός κ. Παπαλοπούλου Χ.  η οποία σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Τερπνής και το Λαογραφικό του Μουσείο ξεκίνησε από τη σχολική χρονιά 2008-2009 μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
Μετά το τέλος της ημερίδας ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο Εκπαίδευσης και στην έκθεση φωτογραφικού Λαογραφικού υλικού στο Ιωάννειο κτίριο στη Νιγρίτα.
Με την ευκαιρία της καταπληκτικής ημερίδας, αξίζουν συγχαρητήρια στον πρωτοπόρο σύμβουλο κ. Βαγενά, να πούμε ότι στόχος των προγραμμάτων αυτών που ξεκίνησε από την περσινή περίοδο ο Πολιτιστικός είναι να μετατρέψουν το μουσείο σε έναν ευχάριστο μαθησιακό χώρο, όπου τα παιδιά παίζοντας και διασκεδάζοντας μαθαίνουν για τη ζωή των ανθρώπων παλαιοτέρων χρόνων.
Εκτός από την καθαρά βιωματική προσέγγιση της γνώσης που προσφέρει το Λαογραφικό Μουσείο Τερπνής στα παιδιά, έχει να προτείνει στους εκπαιδευτικούς συγκεκριμένους τρόπους για να επεξεργαστούν διαθεματικά σχέδια εργασίας μετά την επίσκεψη στο μουσείο. Ειδικότερα δε, πώς θα μπορούσαν οι εμπειρίες των παιδιών στο μουσείο να αποτελέσουν τη βάση και το κίνητρο για να ασχοληθούν και με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Αισθητικής Αγωγής και φυσικά της Μελέτης Περιβάλλοντος, όπου και εντάσσονται συνήθως οι επισκέψεις σε διάφορους χώρους.
Τα προγράμματα είναι εξαιρετικά ευέλικτα και μπορούν με τη συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης, να προσαρμοστούν κάθε φορά στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών που πρόκειται να επισκεφθούν το μουσείο.
Όσοι ενδιαφέρεστε για το πρόγραμμα του Πολιτιστικού για τη Μουσειακή Αγωγή, θα βρείτε λεπτομέρειες ΕΔΩ
Nα πούμε ακόμη ότι το μεσημεράκι προσκαλέσαμε και κάναμε μια συνάντηση με το σχολικό σύμβουλο τον κ. Βαγενά στο Λαογραφικό μας Μουσείο και πραγματικά μας κέρδισε με τη φιλική του συμπεριφορά και τη διάθεση να μοιραστεί μαζί μας τις γνώσεις του, μια και έχει ασχοληθεί πολύ με το θέμα των μουσείων και των θετικών στοιχείων που μπορούν να προσφέρουν αυτές οι επισκέψεις. Η προσέγγιση των μουσείων από την πλευρά της εκπαίδευσης γίνεται, όπως μας εξήγησε, με γνώμονα τα ωφέλη που μπορούν να αποκομίσουν μαθητές και γιατί όχι και δάσκαλοι, από μια επίσκεψη σε οποιοδήποτε μουσείο.Aπό τη πρώτη στιγμή το 2008 με την κ. Παπαλοπούλου Χ. συνεργάστηκαν άριστα και μας βοήθησαν ώστε να ετοιμάσουμε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης μουσειακής αγωγής. Έτσι όταν παιδιά από τα σχολεία επισκέπτονται το Λαογραφικό μας Μουσείο για να παρατηρήσουν και να μελετήσουν τα εκθέματά του, να μη μένουμε μόνο στο να τα ξεναγήσουμε και να παρουσιάσουμε τα εκθέματα, αλλά με διάφορους απλούς τρόπους να καταφέρουμε να κρατήσουν στο μυαλό τους ονομασίες, χρησιμότητες και την ιστορία των αντικειμένων.
Κλείνοντας να ευχαριστήσουμε τον κ.Βαγενά  για τις πληροφορίες που μας παραχώρησε αλλά και το έντυπο υλικό.
ΟΣΟΙ ΕΧΕΤΕ ΑΡΓΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΔΕΣΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ



Next Post Previous Post
Τα πάντα για Sports, culture, Art, Life, Hot
και πολλά άλλα !!!

www.visaltis.gr