Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, αν ανατρέξει κανείς στις κορυφαίες αναζητήσεις της Google (Google Search) δεν θα βρει τα σημαντικότερα πολιτικά και πολιτιστικά γεγονότα του 2012 στις πρώτες θέσεις.
Πως εξηγείται αυτό; Βάσει του τρόπου λειτουργίας της μηχανής αναζήτησης της Google, τα λεγόμενα Google Trends ανιχνεύουν τις απ’ ευθείας συνδέσεις που επιλέγουν να βρουν οι χρήστες στο “ψαχτήρι” της εταιρείας.
Η Google έψαξε λοιπόν και βρήκε τις λέξεις – όρους που αναζητήθηκαν περισσότερο τη χρονιά που μας αφήνει χρόνους, συγκεντρώνοντας και παρουσιάζοντας τα δέκα επικρατέστερα Google Trends.
Τα Google Trends καταρτίζονται με βάση τον όγκο αναζητήσεων σε μια κλίμακα που διαμορφώνεται από το 1 μέχρι το 10. Από τα 10 επικρατέστερα Trends αποκλείστηκαν οι αναζητήσεις εκείνες που είχαν να κάνουν με ερωτικό περιεχόμενο ή πορνό.
Μέσα από την ερμηνεία και ανάλυση των δεδομένων, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί ότι επικράτησαν τα εμπορικά brand names και κυρίως, γενικοί όροι αναζήτησης. Πως ερμηνεύεται αυτό;
Η τάση αυτή με λίγα λόγια, αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ο μέσος χρήστης χρησιμοποιεί το Google. Κοινώς, σαν μια “one-stop” πύλη στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα. Ψάχνει κανείς για παιχνίδια και δεν θυμάται τη διεύθυνση του site που θα βρει τις κριτικές που αναζητά; Καταφεύγει στη μηχανή αναζήτησης και “παίζει” με τις λέξεις – κλειδιά.
Πολλοί χρήστες του διαδικτύου πιστεύουν επίσης ότι ο πιο γρήγορος τρόπος για να έχουν πρόσβαση στο Facebook είναι να πληκτρολογήσουν τον όρο στο “ψαχτήρι” της Google.
Το ίδιο ισχύει και για το YouTube, καθώς οι αναζητήσεις τραγουδιών στο Google είναι συχνότερες απ’ ότι στο ίδιο το YouTube. Ο μέσος “surfer” του διαδικτύου προτιμά να τα βρίσκει όλα “έτοιμα” παρά να πληκτρολογεί διευθύνσεις (URL) ενώ δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη και αφοσίωση στη πιο διάσημη μηχανή αναζητήσεων στον κόσμο αυτή τη στιγμή.
Η λίστα με τις 10 πιο δημοφιλής αναζητήσεις για το 2012:
10. Games (ηλεκτρονικά παιχνίδια): Οι αναζητήσεις για το site Friv σημείωσαν κατακόρυφη άνοδο μέσα στο ’12.
9. Mail: Η Google είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για κάποιον που θέλει να βρει την αρχική σελίδα για το Hotmail του, το Gmail του, ή το Yahoo Mail του και πάει λέγοντας.
8. Yahoo: Παράδοξο μεν, οι χρήστες του διαδικτύου δε, επιλέγουν να αναζητήσουν στο Google το Yahoo από το να μπουν απ’ ευθείας σε αυτό.
7. Η λέξη “you”. Τόσο απλά.
6. Hotmail: Η αναζήτηση για το Hotmail ξεπέρασε τις αντίστοιχες αναζητήσεις για το Gmail αλλά και το Yahoo Mail.
5. Download: Του Download το ανάγνωσμα, στη μηχανή της Google…
4. Η λέξη Free: Αποτυπώνοντας την παγκόσμια οικονομική κρίση. Οι χρήστες του ίντερνετ παγκοσμίως, ψάχνουν για τσάμπα πράγμα. Κυριολεκτικά.
3. Google: Και όμως. Μετά το Yahoo και το ίδιο το Google έχει την τιμητική του στις αναζητήσεις στην ίδια τη μηχανή του.
2. YouTube: Ο όρος “YouTube mp3″ ανέβασε το YouTube στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας.
1. Facebook: Τον Οκτώβριο ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε πως το κοινωνικό του δίκτυο, έφτασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες. Οι σχετικές αναζητήσεις που έχουν να κάνουν με το Facebook, αυξήθηκαν κατά 600% μέσα σε ένα μόλις χρόνο.
otherside.gr
Πως εξηγείται αυτό; Βάσει του τρόπου λειτουργίας της μηχανής αναζήτησης της Google, τα λεγόμενα Google Trends ανιχνεύουν τις απ’ ευθείας συνδέσεις που επιλέγουν να βρουν οι χρήστες στο “ψαχτήρι” της εταιρείας.
Η Google έψαξε λοιπόν και βρήκε τις λέξεις – όρους που αναζητήθηκαν περισσότερο τη χρονιά που μας αφήνει χρόνους, συγκεντρώνοντας και παρουσιάζοντας τα δέκα επικρατέστερα Google Trends.
Τα Google Trends καταρτίζονται με βάση τον όγκο αναζητήσεων σε μια κλίμακα που διαμορφώνεται από το 1 μέχρι το 10. Από τα 10 επικρατέστερα Trends αποκλείστηκαν οι αναζητήσεις εκείνες που είχαν να κάνουν με ερωτικό περιεχόμενο ή πορνό.
Μέσα από την ερμηνεία και ανάλυση των δεδομένων, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί ότι επικράτησαν τα εμπορικά brand names και κυρίως, γενικοί όροι αναζήτησης. Πως ερμηνεύεται αυτό;
Η τάση αυτή με λίγα λόγια, αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ο μέσος χρήστης χρησιμοποιεί το Google. Κοινώς, σαν μια “one-stop” πύλη στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα. Ψάχνει κανείς για παιχνίδια και δεν θυμάται τη διεύθυνση του site που θα βρει τις κριτικές που αναζητά; Καταφεύγει στη μηχανή αναζήτησης και “παίζει” με τις λέξεις – κλειδιά.
Πολλοί χρήστες του διαδικτύου πιστεύουν επίσης ότι ο πιο γρήγορος τρόπος για να έχουν πρόσβαση στο Facebook είναι να πληκτρολογήσουν τον όρο στο “ψαχτήρι” της Google.
Το ίδιο ισχύει και για το YouTube, καθώς οι αναζητήσεις τραγουδιών στο Google είναι συχνότερες απ’ ότι στο ίδιο το YouTube. Ο μέσος “surfer” του διαδικτύου προτιμά να τα βρίσκει όλα “έτοιμα” παρά να πληκτρολογεί διευθύνσεις (URL) ενώ δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη και αφοσίωση στη πιο διάσημη μηχανή αναζητήσεων στον κόσμο αυτή τη στιγμή.
Η λίστα με τις 10 πιο δημοφιλής αναζητήσεις για το 2012:
10. Games (ηλεκτρονικά παιχνίδια): Οι αναζητήσεις για το site Friv σημείωσαν κατακόρυφη άνοδο μέσα στο ’12.
9. Mail: Η Google είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για κάποιον που θέλει να βρει την αρχική σελίδα για το Hotmail του, το Gmail του, ή το Yahoo Mail του και πάει λέγοντας.
8. Yahoo: Παράδοξο μεν, οι χρήστες του διαδικτύου δε, επιλέγουν να αναζητήσουν στο Google το Yahoo από το να μπουν απ’ ευθείας σε αυτό.
7. Η λέξη “you”. Τόσο απλά.
6. Hotmail: Η αναζήτηση για το Hotmail ξεπέρασε τις αντίστοιχες αναζητήσεις για το Gmail αλλά και το Yahoo Mail.
5. Download: Του Download το ανάγνωσμα, στη μηχανή της Google…
4. Η λέξη Free: Αποτυπώνοντας την παγκόσμια οικονομική κρίση. Οι χρήστες του ίντερνετ παγκοσμίως, ψάχνουν για τσάμπα πράγμα. Κυριολεκτικά.
3. Google: Και όμως. Μετά το Yahoo και το ίδιο το Google έχει την τιμητική του στις αναζητήσεις στην ίδια τη μηχανή του.
2. YouTube: Ο όρος “YouTube mp3″ ανέβασε το YouTube στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας.
1. Facebook: Τον Οκτώβριο ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε πως το κοινωνικό του δίκτυο, έφτασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες. Οι σχετικές αναζητήσεις που έχουν να κάνουν με το Facebook, αυξήθηκαν κατά 600% μέσα σε ένα μόλις χρόνο.
otherside.gr