Όταν η κρίση απαιτεί ενότητα.

Της Χρυσοστομίδου Δώρας
Η κεντρική Μακεδονία αποτελούσε μια από τις ποιο πολύπαθες περιφέρειες της Χώρας. Η ανεργία ήταν πάντα ένα από τα βασικότερα προβλήματα, ενώ οι μεγάλες εταιρίες δείχνουν σαφή προτίμηση εγκατάστασης στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Σύμφωνα λοιπόν με τη EUROSTAT η Κεντρική Μακεδονία μαζί με την Ήπειρο ήταν πρωταθλήτριες την τελευταία δεκαετία στην εγχώρια ανεργία. Oι Μακεδονικοί νομοί δοκιμάζονται από την κρίση, η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει μειωθεί στο ελάχιστο, η ανεργία αγγίζει σε μερικούς από αυτούς το 50 %+, ενώ η ανάπτυξη αποτελεί όνειρο θερινής αυγουστιάτικης νύκτας .
Τα μαθήματα, από του φίλους Ισλανδούς, έρχονται να επιβεβαιώσουν τον κανόνα, ότι δηλαδή οι αλλαγές απαιτούν ομαδικότητα. Οι μικρομεσαίες πρέπει να επιβιώσουν ακόμα και αν το κράτος αδυνατεί προς το παρόν να παρέχει βοήθεια. Στις σύγχρονες θεωρίες διοίκησης, η βιωσιμότητα εξασφαλίζεται όταν αρχικά κατανοούνται τα βασικά προβλήματα του εγχώριου
οικονομικού περιβάλλοντος. Μια που στη παρούσα φάση οι συνθήκες δεν μπορούν να είναι προβλέψιμες ή αλλιώς οι συνθήκες είναι “upnormal” και οι επιστημονικές αναλύσεις προς το παρόν φαίνεται να είναι ανακριβείς, τέσσερις απλοί κανόνες δίνουν το στίγμα της επιβίωσης.
Κανόνας 1:
Ποτέ δεν απλώνουμε τα πόδια μας έξω από το πάπλωμα μας, το λέγανε οι γιαγιάδες μας και βιωματικά το γνωρίζουμε όλοι. Σε περίοδο κρίσης , η προσπάθεια για επέκταση νέων επενδύσεων πρέπει να είναι περιορισμένη. Ακόμα και αν η χρηματορρόες της εταιρείας φαίνεται να το επιτρέπουν.
Κανόνας 2 :
¨Όταν τα έσοδα δεν φαίνονται να κινούνται, οι προσφορές φαίνεται να αποτελούν τη μόνη λύση. Τα έσοδα εξαρτώνται από την τιμή και τη ποσότητα που πουλάμε , γενικός κανόνας είναι ότι το ένα αλληλοεπιδρά με το άλλο, που σημαίνει η χαμηλή τιμή θα επιδράσει στη ποσότητα υπό συνθήκες πλήρους ανταγωνισμού. Συνεπώς προσφορές, για να σωθούν τα όλα τα εμπορεύματα της επιχείρησης.
Κανόνας 3:
Μια από τις βασικότερες εξισώσεις είναι ότι το κέρδος είναι διαφορά ανάμεσα σε έσοδα και έξοδα , και υπάρχει μόνο ένα σημείο στην ατομική καμπύλη της κάθε εταιρείας που το μεγιστοποιεί. Αυτό σημαίνει ότι το μέγιστο κέρδος δεν είναι ισοδύναμο πάντα με τις μέγιστες πωλήσεις
Κανόνας 4:
Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να κατανοήσει ότι η Αγορά που δραστηριοποιείται κάθε επιχείρηση εμφανίζει διαφορετικά χαρακτηριστικά , η επιβίωση συνεπώς εξαρτάται από τα <ειδικά > χαρακτηριστικά του κλάδου και κυρίως το κύκλου ζωής του προϊόντος που εμπορεύεται.
Η επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί ζωτικής σημασίας για την οικονομικής ανάκαμψη της Χώρας και ιδιαίτερα της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας. Ακόμα και αν η κεντρική διοίκηση στη παρούσα φαίνεται αδύναμη βοηθήσει, Η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια αποτελούν τη μόνη λύση


Χρυσοστομίδου Δώρα
Οργάνωση και Διοίκηση επιχειρήσεων, πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Msc Operation and supply chain Management, University of Liverpool
Ma in politics and economics of Eastern and South Eastern Europe , University of Macedonia
info@stopcrisis.gr


Next Post Previous Post
Τα πάντα για Sports, culture, Art, Life, Hot
και πολλά άλλα !!!

www.visaltis.gr