ΤΕΤΑΡΤΗ 23 ΜΑΙΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2012



Με μάθημα γενικής παιδείας οι πανελλαδικές
ΤΕΤΑΡΤΗ 23 
Μαΐου  οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται με το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής ή Ιστορία),

Το βάρος στο συντακτικό και τη γραμματική κι όχι στην έκθεση έπρεπε να ρίξουν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων, στη χθεσινή «πρεμιέρα» των πανελλαδικών εξετάσεων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας γενικής παιδείας. Παρότι και τα δύο είχαν ως βάση αναφοράς την Τέχνη, το κείμενο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ το οποίο δόθηκε στους υποψηφίους προς επεξεργασία κρίθηκε ιδιαιτέρως δύσκολο, ενώ αντίθετα εύκολο ήταν το θέμα της έκθεσης.

ΤΕΤΆΡΤΗ, οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται με το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας (Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής ή Ιστορία), ενώ από το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να ανακοινωθούν οι τροποποιήσεις που θα γίνουν στο πρόγραμμα των
εξετάσεων λόγω των εκλογών της 17ης Ιουνίου. Σε ό,τι αφορά τα ειδικά μαθήματα που επηρεάζονται από τις εκλογές -τα Αγγλικά και η Αρμονία, η εξέταση των οποίων επρόκειτο να γίνει το Σάββατο 16/6 και τη Δευτέρα 18/6 αντίστοιχα- το υπουργείο προσανατολίζεται τελικά να μεταθέσει την εξέτασή τους πριν από τις εκλογές. Μάλιστα, πιθανότερη ημερομηνία για την εξέταση των Αγγλικών είναι η Παρασκευή, 15 Ιουνίου. Σε κάθε περίπτωση, στόχος του υπουργείου είναι να μην παραταθούν οι διαδικασίες των εξετάσεων και της βαθμολόγησης των γραπτών μέσα στον Ιούλιο προκειμένου να μην αυξηθεί το κόστος των εξετάσεων λόγω των επιπλέον αμοιβών των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, ως ιδιαίτερα απαιτητικό κρίθηκε από τους εκπαιδευτικούς το διασκευασμένο δοκίμιο της ακαδημαϊκού Ελένης Γλύκατζη - Αρβελέρ για το πανανθρώπινο μήνυμα της αρχαίας ελληνικής τέχνης και την έκφρασή του στη σύγχρονη ζωή, το οποίο δόθηκε στους υποψηφίους προς επεξεργασία στο πλαίσιο της χθεσινής εξέτασης του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Μάλιστα, εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι οι μέτρια προετοιμασμένοι μαθητές κυρίως της τεχνολογικής και θετικής κατεύθυνσης δεν θα καταφέρουν να συγκεντρώσουν καλές βαθμολογίες.
«Ο λόγος του κειμένου είναι σύνθετος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος», σχολίασε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), προσθέτοντας ότι «επειδή πρόκειται για στοχαστικό δοκίμιο, η συμπύκνωση του κειμένου στην περίληψη απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές». Απαιτητική κρίθηκε η άσκηση Β4 του κειμένου με την ΠΕΦ να τονίζει ότι οι μαθητές έπρεπε να προσέξουν «τη σύνθετη μετατροπή της δεύτερης φράσης από ενεργητική σε παθητική σύνταξη», ενώ αντίθετα η άσκηση Β3α & β για την αναζήτηση συνωνύμων και αντωνύμων «δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες».
Εκθεση
Κατανοητό, σαφές και «δουλεμένο» ήταν το θέμα στο πλαίσιο της έκθεσης. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν τις απόψεις τους σχετικά με την προσφορά της τέχνης στους νέους και τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν. Σύμφωνα με την ΠΕΦ, και τα δύο ζητούμενα ήταν «διατυπωμένα με σαφήνεια», ενώ η Τέχνη είναι ένα θέμα το οποίο γνωρίζουν οι υποψήφιοι αφού «διδάσκεται ήδη από το Γυμνάσιο, περιλαμβάνεται στο βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι του Λυκείου, καθώς και στα βιβλία Έκφραση - Έκθεση της Β' και Γ' Λυκείου».
Η χθεσινή πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων κύλησε ομαλά και μόνο σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα των μεγάλων αστικών κέντρων (όπως στη Γκράβα) υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη των εξετάσεων καθώς, λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών, ήταν πολλές οι σελίδες με τα θέματα που έπρεπε να φωτοτυπηθούν.
Καταγγελία 
Εξάλλου, ύστερα από έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι δεν ευσταθούσε καταγγελία για υποκλοπή των απαντήσεων από υποψήφιο σε εξεταστικό κέντρο στην Κόρινθο με τη χρήση ακουστικού (ψείρα).
Τέλος, για προληπτικούς λόγους από το υπουργείο δόθηκε χθες προς τους επιτηρητές οδηγία να τοποθετούν αυτοκόλλητα για την κάλυψη των προσωπικών στοιχείων των υποψηφίων όχι μόνο στην εσωτερική, αλλά και στην εξωτερική πλευρά των τετραδίων τους.

Next Post Previous Post
Τα πάντα για Sports, culture, Art, Life, Hot
και πολλά άλλα !!!

www.panseraikos.gr